NsLookUp

خوب حالا که سایت مورد نظرم رو Whois کردم و  DNS سایت رو بدست آوردم اگر بخوام که اطلاعات بیشتری در مورد سایت مورد هدف خود کسب کنم با ید از Nslookup استفادا کنم .

من دور DNS در شکل زیر خط کشیدم تا مطلب براتون بهتر جا بیوفته.

خوب حالا توجه ذاشته باشید که اون ۲ جایی که من با خط قرمز زیرش خط کشیدم که به نامهای Name Server 1  و Name Server 2  همون DNS مورد نظر ماست که در موردش حدف می زدم.

خوب حالا من Name Server 1  مورد برسی قرار میدم.

باز میرم تو قسمت Command و Nslookup تایپ می کنم تا بتونم کارمو شروع کنم و سپس اینتر می کنم . حالا من بهد از اینتر کردن  به ـ < می رسم که نشانه آغاز کارم. مطابق شکل زیر:::

 حالا بعد از اینتر کردن و  دریافت جواب من  پشت بند آن >Server Dns_Server تایپ می کنیم و به جای Dns_Server  منName Server 1  می نویسیم و سپس اینتر می کنیم و منتظر جواب می شوییم . که جواب حاصل مطابق عکس زیر می باشد::::::

حالا من می تونم با دستور . ls -d namd site  به اطلاعاتم برسم .

که شما باید به جای namd site نام سایت مورد نظرتون رو وارد کنید. تا اطلاعاتی در موردش به دستتون برسه که اطلاعاتش درمورد DNS. Name Site.Mail.......هستش.

 این قسمت آخر رو عکس میگیرم که مراحلش رو ببینین.

موفق باشید.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی پنج‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 09:09 ب.ظ http://ali-ix.persianblog.com

سلام ...
خیلی باحال بود ! تا حالا کسی اینجوری دسته بندی نکرده بود ...
مرسی ....
علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد