انسداد سایت های ضد ویروس



گونه جدیدی از کرم Crowt به تازگی منتشر شده است که سبب آلودگی مرورگرهای وب می شود و از دسترسی آنها به سایت های آنتی ویروس جلوگیری می کند.

نسخه Crowt.D روز چهارشنبه کشف شد. در Advisory این کرم که شرکت Trend Micro آنرا منتشر کرده است گفته شده که این ویروس آدرس http://news.google.com را در مرورگر باز می کند و سپس به کاربر سیستم هشدار می دهد که لیستی از آدرسهای سایت ها را اضافه کند، زمانی که شخص بر روی یکی از آن آدرس ها کلیک کند به یک آدرس قبلی Redirect ( دوباره راهنمایی) می شود به این صورت وارد یک حلقه برگشتی از آدرس می شود که یک روش مؤثر برای جلوگیری از دسترسی به سایت ها می باشد.

سایت هایی را که این کرم از دسترسی به آنها جلوگیری می کند شامل : Trendmicro.com, Kapersky-labs.com, Sophos.com, Symantec.com و  Us.mcafee.com  می شود.

شرکت Trend Micro میزان خطر این کرم را پایین اعلام کرده اما این کرم بسیار قابل توجه مهندسین قرار گرفته زیرا این کرم می تواند به راحتی، قربانی را به سایت های مخرب و جعلی وارد کند و باعث حمله Pishing به کاربران شود.

این کرم مرورگری را که به عنوان قراردادی(Default) در ویندوز می باشد آلوده می سازد و ویندوز های 95,98,ME,2000,XP در مقابل این کرم آسیب پذیر هستند. ان کرم برای انتشار خود از کتابچه آدرس ایمیل ویندوز استفاده می کند و خود را تکثیر می نماید.

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین جمعه 6 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 05:15 ب.ظ http://khafan-scooter.blogfa.com

kheli khobe!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد