یاهو و ابزار هوشمند جست‌وجوی آن


یاهو ابزار جست‌وجوی جدیدی بنام Mindset معرفی کرده است که به کاربران امکان جست‌وجو و طبقه‌بندی نتایج آن را برحسب نوع آنها می‌دهد.
نسخه بتای آن به کاربران این امکان را می‌دهد تا آنچه را که می‌خواهند ببینند، برعکس ابزارهای جست‌وجوی موجود که انبوهی از اطلاعات دسته‌بندی نشده را به کاربر ارائه می‌دهد.
در Mindset‌ می‌توان مطالب مورد جست‌وجو را با به چپ و راست کشاندن غلطنده موجود در بالای صفحه جست‌وجو تنظیم کرد تا به نتایج مورد نظر رسید، مثلا تجاری یا اطلاعاتی.
واضح است که یاهو این ابزار ابداعی خود را پس از ارائه صفحه خانگی شخصی گوگل معرفی کرده است. تنظیم از پیش تعیین شده دکمه غلطان بالای صفحه جست‌وجوی یاهو نتایج را برحسب لیست‌بندی عادی یاهو نشان می‌دهد. با به راست کشیدن آن نتایج برحسب اطلاعاتی بودن مرتب شده و با غلطاندن آن به سمت چپ، نتایج بر اساس تجاری بودن آنها مرتب می‌شوند.
یاهو اعلام کرده است که Mindset‌ بر پایه پردازش آموزشی ماشین است که عملیات جست‌وجو را از طریق الگوریتم‌های توسعه یافته انجام می‌دهد و نتایج جست‌وجو در محدوده پیوسته‌ای از کاملا تجاری تا کاملا غیرتجاری قرار می‌گیرند. مدیر ارشد آزمایشگاه تحقیقاتی یاهو، آقای برنارد منگولد گفته است: «گاهی شما می‌خواهید که کالایی بخرید و زمانی تنها به دنبال جست‌وجو کردن هستید. در یک صفحه جست‌وجوی فرضی، نتایج شما را به صفحاتی تجاری می‌کشاند که صفحات غیرتجاری نیز دربر دارد. بنابراین پیدا کردن اطلاعاتی که به دنبال آن هستید با دشواری صورت می‌گیرد. Mindset حاصل تلاش ما برای رفع این مشکل است.»
مفهوم اولیه Mindset کمک به جست‌وجوگران برای انتخاب صحیح الفاظ مورد جست‌وجوست. یاهو به کاربران گوشزد می‌کند که این فناوری درحال توسعه است و نباید اکنون انتظار نتایج عالی از آن داشته باشید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد